Vanliga frågor

När kommer mitt te?

Vi packar och skickar ditt te nästa arbetsdag. PostNord hämtar hos oss varje eftermiddag. I perioder med många beställningar, kan det dröja en dag extra. Skulle det saknas varor i lagret, kontaktar vi dig och bestämmer hur vi hanterar det (delleverans, vänta in varorna som saknas etc). Själva transporten tar 1-2 dagar, beroende på hur PostNord lägger sina turer.

 

Hur betalar man?

Du väljer själv; kort, direktbetalning, Swish eller faktura. För att betala med faktura måste du i normalfallet identifiera dig med Bank-Id, så att den som ställer ut fakturan vet att det verkligen är du som beställer, och inte bara någon som beställer i ditt namn.

 

Vilket te ska jag köpa?

Det är verkligen inte lätt att veta vilket te du kommer att gilla. Tänk tillbaka på vad du provat och gillat tidigare, och prova med något närliggande. 

 

Kommer alla era teer från Kina?

Nej, även om Kina är ett viktigt teland, har vi te från många olika länder. Några viktiga teländer är Japan, Indien, Korea, Sri Lanka (Ceylon), Nepal och fler. 

 

Varför är det så stor skillnad i pris mellan olika teer?

Det är många faktorer som påverkar priset. Dels löneläget i det land eller distrikt där teet produceras. Om odlaren lagt ner mycket arbete på att få fram en viss smak, så påverkar det priset uppåt. Enklare produktion, eventuellt maskinplockning, hjälper att hålla priset nere. På större mer mekaniserade plantage, kan man hålla lägre priser än när te plockas för hand och rostas för hand i små omgångar. Sedan påverkas priset förstås att tillgång och efterfrågan.

 

Vad gör jag om jag inte är nöjd?

Kontakta oss, så får vi reda ut det. Men tänk på att det handlar om livsmedel, dessutom väger vi upp te speciellt till dig, så vi accepterar i normalfallet inte returer. Om det är något fel på teet, så är det en annan sak. Köp en mindre mängd om du vill prova ett te för första gången, så kan du köpa en större förpackning om du gillar det.

 

Jag fick ett te i present en gång, har ni det?

Det finns många märken, och många tesorter här i världen. Skicka en bild på teet och helst även originalförpackningen, så kan vi se efter om vi har något liknande. En beskrivning (sortens namn, smak etc) hjälper också.

Vad är ert bonussystem?

Registrerar du dig som kund hos oss, får du poäng för varje köp. När en beställning är levererad och betald, får du dina poäng, som du kan använda nästa gång du handlar.

Har ni presentkort?

Ja det har vi; här hittar du dem. Tänk på att de enbart är giltiga i webbutiken, och inte vår fysiska butik.

 

Står tesorten på påsen?

Ja, det står alltid vilken sort det är på påsen. Där finns även en kort information om rekommenderad bryggning.

 

Nyss visade produkter
No recently views items
Töm alla